Problemy z M3
Problemy z M3
Zakładam temat w sensie ogólnym bo tak naprawdę nie wiem co się ostatnio dzieje z moja M3:(((
Zaczelo sie najpierw od kontrolki Check Engine. Po diagnozie w serwisie dostalem informacje ,ze zarejestrowano dwa bledy: uszkodzony czujnik temperatury chlodziwa oraz bląd z przepustnicy.Czujnik chlodziwa by sie zgadzal,bo co jakis czas wskazowka plynu chlodniczego wskakuje na maksa i wraca... Chcialem sie dokladnie dowiedziec o co chodzi z ta przepustnica ,ale powiedzieli,ze wymagana jest glebsza diagnoza i umowili mnie na nastepny termin.
Dzis w polowie dnia mialem maly problem z odpaleniem..silnik krecil ok 10s i wreszcie odpalil. Mialem wrazenie po odpaleniu ,ze go zalalo. Nastepnie gdy odpalil wskoczyl na chwile na ok 1,5 tys obr i po chwili wrocil do normy (silnik byl cieply). Co najdziwniejsze po chwili okazalo sie ,ze nie moge dac wiecej gazu bo gdy to robilem silnik zaczal przerywac tak jakby nie dostawal paliwa. Po przejechaniu kilku km o dziwo wszystko wrocilo do normy nawet przy zmiananach biegu na ok 5tys obr.
Do tej pory nie mialem wiekszych problemow z autkiem. Zastanawiam sie czy to moze nie swiece ? M3 ma przejechane 79 tys z tym ze rok temu przy zakupie dostalem informacje ,ze stala kilka miesiecy na parkingu nieuzywana wiec moze to moze teraz objawiaja sie jakies skutki..
Macie jakies pomysly?
Zaczelo sie najpierw od kontrolki Check Engine. Po diagnozie w serwisie dostalem informacje ,ze zarejestrowano dwa bledy: uszkodzony czujnik temperatury chlodziwa oraz bląd z przepustnicy.Czujnik chlodziwa by sie zgadzal,bo co jakis czas wskazowka plynu chlodniczego wskakuje na maksa i wraca... Chcialem sie dokladnie dowiedziec o co chodzi z ta przepustnica ,ale powiedzieli,ze wymagana jest glebsza diagnoza i umowili mnie na nastepny termin.
Dzis w polowie dnia mialem maly problem z odpaleniem..silnik krecil ok 10s i wreszcie odpalil. Mialem wrazenie po odpaleniu ,ze go zalalo. Nastepnie gdy odpalil wskoczyl na chwile na ok 1,5 tys obr i po chwili wrocil do normy (silnik byl cieply). Co najdziwniejsze po chwili okazalo sie ,ze nie moge dac wiecej gazu bo gdy to robilem silnik zaczal przerywac tak jakby nie dostawal paliwa. Po przejechaniu kilku km o dziwo wszystko wrocilo do normy nawet przy zmiananach biegu na ok 5tys obr.
Do tej pory nie mialem wiekszych problemow z autkiem. Zastanawiam sie czy to moze nie swiece ? M3 ma przejechane 79 tys z tym ze rok temu przy zakupie dostalem informacje ,ze stala kilka miesiecy na parkingu nieuzywana wiec moze to moze teraz objawiaja sie jakies skutki..
Macie jakies pomysly?
Re: Problemy z M3
Dokładnie te same objawy miałem jak mi padła sonda.alwi pisze:Dzis w polowie dnia mialem maly problem z odpaleniem..silnik krecil ok 10s i wreszcie odpalil. Mialem wrazenie po odpaleniu ,ze go zalalo. Nastepnie gdy odpalil wskoczyl na chwile na ok 1,5 tys obr i po chwili wrocil do normy (silnik byl cieply). Co najdziwniejsze po chwili okazalo sie ,ze nie moge dac wiecej gazu bo gdy to robilem silnik zaczal przerywac tak jakby nie dostawal paliwa. Po przejechaniu kilku km o dziwo wszystko wrocilo do normy nawet przy zmiananach biegu na ok 5tys obr.
No Fear - No Fun!
Re: Problemy z M3
Czujnik temperatury jak jest uszkodzony to są właśnie problemy z rozruchem, informuje on sterownik o temperaturze silnika i tak jak temperatura jest niższa niż 35stC to włączone zostaje wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej, aby silnik łatwiej odpalił.
Jeżeli silnik miałeś ciepły a czujnik informował o niskiej temperaturze to automatycznie mieszanka została wzbogacona, co na ciepłym silniku nie jest dobre bo potrafi lekko przylać świece, dlatego tez miałeś problemy z rozruchem, później przez chwilę było źle bo za duża dawka benzyny musiała zostać przepalona i wyrzucona z komory spalania.
W każdym razie szybko usuń usterkę, bo zniszczysz katalizatory, w których dopalają się cząsteczki benzyny powodując wzrost jego temperatury pracy, a co za tym idzie, ich uszkodzenie.
Co do przepływomierza, to bardzo rzadko zapisuje się błąd przepływki w sterowniku. Proponuję sprawdzić w live data ilość powietrza jaką bada przepływomierz, jak ona zmienia się w funkcji obrotów silnika, oraz sprawdź jaka jest temperatura zasysanego powietrza.
Jeżeli silnik miałeś ciepły a czujnik informował o niskiej temperaturze to automatycznie mieszanka została wzbogacona, co na ciepłym silniku nie jest dobre bo potrafi lekko przylać świece, dlatego tez miałeś problemy z rozruchem, później przez chwilę było źle bo za duża dawka benzyny musiała zostać przepalona i wyrzucona z komory spalania.
W każdym razie szybko usuń usterkę, bo zniszczysz katalizatory, w których dopalają się cząsteczki benzyny powodując wzrost jego temperatury pracy, a co za tym idzie, ich uszkodzenie.
Co do przepływomierza, to bardzo rzadko zapisuje się błąd przepływki w sterowniku. Proponuję sprawdzić w live data ilość powietrza jaką bada przepływomierz, jak ona zmienia się w funkcji obrotów silnika, oraz sprawdź jaka jest temperatura zasysanego powietrza.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Problemy z M3
Dziekuje za cenne wskazowki. Jutro jestem umowiony na diagnostyke wiec moze cos wiecej sie dowiem. Pierwsze co, to musze wymienic ten czujnik to moze kilka problemow sie rozwiaze.
Mam jeszcze pytanie...Zauwazylem takze ,ze jak mam wysoki bieg np. 5 lub 6 i sa niskie obroty ,a ja wcisne mocniej gaz to slysze (nie za kazdym razem) tak jakby stukot zaworow. Wydaje mi sie takze ,ze slychac je mocniej gdy zalaczona jest klima. Emka ma dopiero 78tys i nie wydaje mi sie ,zeby zawory byly do regulacji..co sadzicie?
Mam jeszcze pytanie...Zauwazylem takze ,ze jak mam wysoki bieg np. 5 lub 6 i sa niskie obroty ,a ja wcisne mocniej gaz to slysze (nie za kazdym razem) tak jakby stukot zaworow. Wydaje mi sie takze ,ze slychac je mocniej gdy zalaczona jest klima. Emka ma dopiero 78tys i nie wydaje mi sie ,zeby zawory byly do regulacji..co sadzicie?
Re: Problemy z M3
Zawory moga być do regulacji, nie jest to wykluczone, ale:
Zabójstwo dla silnika, zapewne słyszysz stukot z układu korbowego, ponieważ jego obciążenie wtedy jest ogromne a smarowanie minimalne, nie ma czegoś zwanego klinem smarnym i stuki pochodzą z minimalnych luzów, staraj się tak nie robić.alwi pisze:jak mam wysoki bieg np. 5 lub 6 i sa niskie obroty ,a ja wcisne mocniej gaz
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Problemy z M3
Powiedz jeszcze jak niska jest predkosc obrotowa silnika - oczywiscie to co napisal kolega allcar jest prawda ale przy zupelnie niskich obrotach... wg mnie mniejszych niz 1500.allcar pisze:Zabójstwo dla silnika, zapewne słyszysz stukot z układu korbowego, ponieważ jego obciążenie wtedy jest ogromne a smarowanie minimalne, nie ma czegoś zwanego klinem smarnym i stuki pochodzą z minimalnych luzów, staraj się tak nie robić.alwi pisze:jak mam wysoki bieg np. 5 lub 6 i sa niskie obroty ,a ja wcisne mocniej gaz
Re: Problemy z M3
Zrobilo sie tak dopiero kilka razy ostanio, wiec nie pamietam dokladnie przy jakich obrotach. Wydaje mi sie ,ze przy ok 2 tys. Dziwi mnie jednak to, ze np. raz to wystapi ,a za kolejnym razem (w ramach testu) jade na 6-tce mam na liczniku 50, wciskam gaz do "dechy" i slysze ,ze silnik lekko sie zdlawi ,ale bez zadnych stukow powoli sie rozpedzajac.
Re: Problemy z M3
Z tego co kojarze to 1sze ustawienie zaworow po 40tys km wiec kolejne przy 80tys.alwi pisze:Emka ma dopiero 78tys i nie wydaje mi sie ,zeby zawory byly do regulacji..co sadzicie?
Re: Problemy z M3
Po wizycie w serwisie okazalo sie ,ze na 100% padl czujnik temperatury chlodziwa w korpusie silnika (drugi jest na wezu od chlodnicy). Podczas odczytow przy pracy silnika czujnik pokazywal rozne temparatury raz 80 pozniej 40... Czujnik juz zamowiony i po wymianie sprawdze co z tymi zaworami. Jak myslicie czujnik mogl miec w wplyw na ich stukot np. zle byla dobierana mieszanka paliwa..itp?
Re: Problemy z M3
Nie wiem czy to w czymś pomoże ale u mnie w pierwszym silniku na 5 i 6 przy obrotach poniżej 3tys po wciśnięciu gazu do podłogi też się działo coś dziwnego. Nie pamiętam tylko czy szaprał czy właśnie coś stukało. Na tym wszystko pracowało równo i nic nigdy nie stukało na żadnych obrotach, na żadnym biegu. Chociaż dla spokoju ducha jeździłem prawie zawsze na obrotach wyższych niż 3 tys na 2 ostatnich biegachalwi pisze:Mam jeszcze pytanie...Zauwazylem takze ,ze jak mam wysoki bieg np. 5 lub 6 i sa niskie obroty ,a ja wcisne mocniej gaz to slysze (nie za kazdym razem) tak jakby stukot zaworow. Wydaje mi sie takze ,ze slychac je mocniej gdy zalaczona jest klima. Emka ma dopiero 78tys i nie wydaje mi sie ,zeby zawory byly do regulacji..co sadzicie?

Re: Problemy z M3
Bracie nie chce byc zlym prorokiem ale u mnie bylo podobnie ..........przy pewnych obrotach silnik w e46 lekko stukal moze okolo 3 tys.obrotow na 4 - 5 biegu(wlasnie tak jakby byl luz na zaworach )
Nawet wstepnie umowilem sie na regulacje w Wawie , ale zrezygnowalem bo moj majster stwierdzil ze to nie jest luz zaworowy (flacha dla niego)......
Pozniej jazdy z kompem aby stwierdzic prawidlowe dzialanie vanosa az w koncu silnik sie rozsypal w mak
Podobno za sprawa vanosa ........ ale nie wiem do konca co bylo przyczyna .....po rozebraniu motoru tlok latal w bloku jak zyd po pustym sklepie
Zjawisko bylo nastepujace , silnik na poczatku palil bez problemu , ale w pewnym zakresie obrotow tak jak mowisz wyrazie bylo slychac taki jakby lekki stukot , podkreslam nie zawsze!!!
Pozniej juz pojawily sie pierwsze klooty z nierowna praca (tez sporadycznie ,ale .....)
Na koniec wycieczka do Lublina tylko po to aby popatrzec jak inni ciesza sie torem .....hehehehehehe
Nawet wstepnie umowilem sie na regulacje w Wawie , ale zrezygnowalem bo moj majster stwierdzil ze to nie jest luz zaworowy (flacha dla niego)......

Pozniej jazdy z kompem aby stwierdzic prawidlowe dzialanie vanosa az w koncu silnik sie rozsypal w mak

Podobno za sprawa vanosa ........ ale nie wiem do konca co bylo przyczyna .....po rozebraniu motoru tlok latal w bloku jak zyd po pustym sklepie

Zjawisko bylo nastepujace , silnik na poczatku palil bez problemu , ale w pewnym zakresie obrotow tak jak mowisz wyrazie bylo slychac taki jakby lekki stukot , podkreslam nie zawsze!!!
Pozniej juz pojawily sie pierwsze klooty z nierowna praca (tez sporadycznie ,ale .....)
Na koniec wycieczka do Lublina tylko po to aby popatrzec jak inni ciesza sie torem .....hehehehehehe
Tylko TYLNY NAPED ......... to jest wlasnie to co Tygrysy kochaja najbardziej!!!
Re: Problemy z M3
cdn..problemow
W Czwartek wymienilem czujnik temp. w korpusie silnika i problemy ustaly. Nie slychac tez zadnych stukow. W Piatek wybralem sie na dluzsza podroz i w czasie ulewy na trasie zaczely sie dziac rozne dziwne objawy...Najpierw zapalil mi sie na czerwono czujnik cisnienia w oponach (samochod byl bardzo naladowany ,wiec pomyslalem ,ze to przez to). Zatrzymalem sie na Shellu i sprawdzilem cisnienie..wyszlo 2,2 na kazdym kole. Skasowalem blad i po kilku minutach zbladlem ..zapalily sie trzy diody - kontrola trakcji, czujnik cisnienia opon i okragle trybko skrzyni biegow - wszystkie na pomaranczowo!!! Zatrzymalem sie znowu i zgasilem silnik po czym odpalilem i po ok 5km to samo..najpierw kilka razy cisnienie opon i po kilku krotnym skasowaniu bledu znow te trzy diody..Pozniej problem ustal (przestalo tez padac wiec moze gdzies dostaje sie woda ???) Wczoraj zrobilem jakies 10km i blad nie wystapil.Macie jakies pomysly ??
W Czwartek wymienilem czujnik temp. w korpusie silnika i problemy ustaly. Nie slychac tez zadnych stukow. W Piatek wybralem sie na dluzsza podroz i w czasie ulewy na trasie zaczely sie dziac rozne dziwne objawy...Najpierw zapalil mi sie na czerwono czujnik cisnienia w oponach (samochod byl bardzo naladowany ,wiec pomyslalem ,ze to przez to). Zatrzymalem sie na Shellu i sprawdzilem cisnienie..wyszlo 2,2 na kazdym kole. Skasowalem blad i po kilku minutach zbladlem ..zapalily sie trzy diody - kontrola trakcji, czujnik cisnienia opon i okragle trybko skrzyni biegow - wszystkie na pomaranczowo!!! Zatrzymalem sie znowu i zgasilem silnik po czym odpalilem i po ok 5km to samo..najpierw kilka razy cisnienie opon i po kilku krotnym skasowaniu bledu znow te trzy diody..Pozniej problem ustal (przestalo tez padac wiec moze gdzies dostaje sie woda ???) Wczoraj zrobilem jakies 10km i blad nie wystapil.Macie jakies pomysly ??
Re: Problemy z M3
masz zby małe ciśnienie w oponach. 2,2 bara maja zwykle samochody. jak otworzysz drzwi kierowcy to znajdziesz kartke z zalecanym cisnieniem w oponach, z tego co pamietam powinno być z przodu ok 2,8 a z tylu 3,3 bara.
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 23:35 przez Marcin86, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problemy z M3
ok, a co z tymi dziwnymi bledami? trzy diody swieca jak jest za malo powietrza?
Re: Problemy z M3
myślę, że jest taka możliwość bo przy tak niskim cisnieniu mogły głupieć czujniki